Anda belum login :: 27 Nov 2024 18:47 WIB
Home
|
Logon
Hidden
»
Administration
»
Collection Detail
Detail
Bahasa pengajaran kimia: perspektif dan isu
Oleh:
Loke, Siow Heng
Jenis:
Article from Journal - ilmiah internasional
Dalam koleksi:
Jurnal Dewan Bahasa vol. 34 no. 8 (Aug. 1990)
,
page 574-585.
Ketersediaan
Perpustakaan PKBB
Nomor Panggil:
405/JDB/34
Non-tandon:
tidak ada
Tandon:
1
Lihat Detail Induk
Isi artikel
Ketaktekalan makna di antara idea yang ditanggap oleh pelajar dengan idea yang disampaikan melalui sesuatu pengajaran kerapkali timbul daripada keralatan dalam bahasa pengajaran sesuatu ilmu kimia. Dan segala ketakkonsistenan idea ini akan merencatkan kefahaman konsep dikalangan pelajar. Artikel ini mencuba meninjau beberapa isu bahasa pengajaran kimia yang telah menimbulkan ketaktelakalan konsep bagi semua pelajar akibat daripada keralatan mata pelajaran kimia sendiri serta akibat keralatan komunikasi. Beberapa cadangan idsarankan juga sebagai langkah untuk mengatasi keadaan yang timbul kerana keralatan bahasa di antara pelajar dengan guru atau buku teks.
Opini Anda
Klik untuk menuliskan opini Anda tentang koleksi ini!
Kembali
Process time: 0.015625 second(s)